Pereiti prie turinio

Atsakingas vartojimas ir mes

Atsakingas vartojimas, etiški prekės ženklai, tvarus verslas šiuos terminus girdime vis dažniau. Kokia šių terminų reikšmė mums?

Mes, kaip vartotojos

Mums artima tvaraus gyvenimo ideologija, atsakingas vartojimas, kuris yra prilyginamas socialiniam judėjimui, grindžiamu didesniu supratimu apie pirkimo poveikį aplinkai, vartotojų sveikatai bei apskritai gyvenimui. Abi esame kiek skirtingame tvaraus gyvenimo etape, tačiau judame ta pačia kryptimi. The New York Times rašo, kad tvarumo tikslas yra sumažinti ekologinį pėdsaką, kuris yra matuojamas – palyginus kaip greitai mes naudojame išteklius ir sudarome atliekas, su tuo kaip greitai planeta atsigauna nuo mūsų įpročių. Todėl stengiamės prekes pirkti racionaliau, nepasiduodant emociniam pirkimui ir apsvarstant kokią vertę daiktas mums duos. Ir kartu bandome kurti kasdieninius atsakingus įpročius.

Mes, kaip kūrėjos

Prekės ženklai iš savęs nėra nei blogi, nei geri. Vis dėlto įmonės ar organizacijos vertybės, strategija, veiksmai turi įtakos prekės ženklo suvokimui kaip gero ar blogo, etiško ar neetiško – teigia The Branding Journal. Etiški prekių ženklai, vietoje to, kad pasirinktų paprastesnį variantą – mažinti kaštus, renkasi investuoti į atsakingesnius sprendimus. Nors esame tik startavęs projektas, tačiau mums nuo pat pradžių buvo svarbu kurti kuo tvaresnį produktą, o siekiamybė – ateityje tapti etišku prekės ženklu. Todėl kurdamos komunikacinį žaidimą kortelių gamybai pasirinkome naudoti tik perdirbtą popierių, o dėžučių gamybai perdirbtą arba makulatūrinį popierių. Ir mums teko išmokti naują terminą kas yra makultarūrinis popierius – tai yra panaudoti, nebereikalingi popieriaus ir kartono gaminiai, susikaupiantys poligrafijos įmonėse, biuruose, tinkami perdirbti į popierių, kartoną, tam tikra prasme šalutinis produktas, kurį galima pernaudoti! Popierines sąskaitas faktūras pakeitėme elektroninėmis, o užsakymus siųsdamos pradžioje naudojome tik savaime suyrančią „biodegradable” pakuotes. Po konsultacijos su specialistais iš VŠĮ „Žiedinė ekonomiką” pakuotes pakeitėme į perdirbto plastiko maišelius, nes Lietuvoje, nėra tinkamos atliekų sistemos, kad savaime suyrančios pakuotės galėtų būti utilizuotos, o su plastiku po truputi pradeda susitvarkyti ir jį sėkmingai perdirbti.

Mums norisi, kad mūsų žiemos būtų nuklotos sniegu, vasaromis po lietaus kvepėtų žolė, ežerų dugne matytųsi žuvys, o kvėpuojant nereikėtų kaukės.

Kotryna ir Julija

Šaltiniai:
https://www.thebrandingjournal.com/2018/02/ethical-branding-guide/
https://www.smartrecruiters.com/blog/top-corporate-social-responsibility-trends-in-2020/
https://www.baabuk.com/blogs/stories/what-does-it-mean-to-be-a-responsible-brand

Prekių krepšelis